top of page

Transport drogowy krajowy towarów

Opis:

Pan Marek K. prowadzi działalność od 2007 roku, w zakresie transportu drogowego krajowy towarów przy pomocy pojazdów wysokotonażowych, transportując  m.in. cukier oraz nawozy. Problemy finansowe zaczęły się w 2020 roku, kiedy główny kontrahent, z powodu wewnętrznych problemów finansowych spowodowanych pandemią, zaczął płacić zaniżone wynagrodzenie. To doprowadziło do zaburzenia płynności finansowej, co spowodowało rozpoczęcie działań windykacyjnych przez wierzycieli.

Sytuacja majątkowa i zawodowa:

Łączna szacunkowa wartość majątku wynosi 109 000 zł. Dochód generowany przez działalność jest głównym źródłem utrzymania rodziny Pana Marka K.

Zobowiązania finansowe:

Pan Marek K. posiada zadłużenie w siedmiu instytucjach finansowych:

  • Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. – 96 550,98  zł

  • ZUS – 124 372,89 zł

  • Skarb Państwa  – 118 313,85 zł

  • Skarb Państwa - Burmistrz Miasta - 16 155,25 zł

  • Główny Inspektorat Transportu Drogowego - 1 500 zł

  • Horyzont NSFIZ - 380 361,58 zł

  • Ergo Hestia S.A. - 9 896,88 zł

 

Łączna suma zadłużenia wynosi 747 151,43 zł.

Umorzono kapitał o kwocie  76 462,77 zł oraz odsetki w wysokości 397 050,34 zł.

Zatwierdzony plan spłaty zobowiązań zakłada:

  • Wierzyciele będący bankami lub innymi instytucjami pożyczkowymi niebędącymi bankami, posiadający wierzytelności równe lub wyższe niż kwota 250 000 zł  (grupa I) – 85% spłaty w 144 ratach, z umorzeniem 50% odsetek i innych kosztów ubocznych.

  • Wierzyciele będący bankami lub innymi instytucjami pożyczkowymi niebędącymi bankami, posiadający wierzytelności niższe niż kwota 250 000 zł (grupa II) – 100% spłaty wierzytelności  w 120 ratach.

  • Wierzyciele publicznoprawni, posiadający wierzytelności równe lub wyższe niż 50 000 zł (grupa III) - 80% spłaty wierzytelności w 144 ratach, z umorzeniem całości odsetek i innych kosztów ubocznych.

  • Wierzyciele publicznoprawni stanowiący Zakład Ubezpieczeń Społecznych (grupa IV) - 100% spłaty wierzytelności w 108 ratach.

  • Wierzyciele publicznoprawni, posiadający wierzytelności niższe niż 50 000 zł (grupa V) - 80% spłaty wierzytelności w 24 ratach, z umorzeniem całości odsetek i innych kosztów ubocznych.

  • Wierzyciele handlowi (grupa VI) - 100% spłaty wierzytelności w 3 ratach.

Podsumowanie:

Zastosowanie środków restrukturyzacyjnych, takich jak przebranżowienie transportu na dalekodystansowy, bardziej opłacalny, oraz podjęcie współpracy z kontrahentami zainteresowanymi transportem międzynarodowym, co wpłynęło na poprawę sytuacji przedsiębiorstwa. Dodatkowo, redukcja zobowiązań dzięki zawarciu porozumień układowych z wierzycielami, umożliwiło dostosowanie wysokości rat spłat do możliwości finansowych Pana Marka K.

Zastosowanie powyższych środków restrukturyzacyjnych stworzyło warunki na ustabilizowanie spłat zobowiązań i poprawiło kondycję finansową działalności umożliwiający jego rozwój.

układ z wierzycielami w restrukturyzacji
układ z wierzycielami w restrukturyzacji
układ z wierzycielami w restrukturyzacji
restrukturyzacja transportu
bottom of page