top of page

Transport międzynarodowy

Opis:

Pani Małgorzata P. prowadzi działalność w zakresie transportu międzynarodowego. Problemy finansowe zaczęły się po wybuchu pandemii COVID-19, która miała szczególnie dotkliwy wpływ na transport międzynarodowy. Straty były trudne do odbudowania z powodu zmieniających się obostrzeń granicznych. Ponadto, oczekuje się, że wyzwania związane z pandemią będą niewielkie, w porównaniu do skutków wojny na Ukrainie, która już teraz kształtuje nową rzeczywistość gospodarczą. Obecnie Pani Małgorzata P. nie jest w stanie terminowo regulować wszystkich zobowiązań finansowych, z powodu utraty płynności. 

Sytuacja majątkowa:

​Łączna wartość udziału w majątku wspólnym wynosi ok. 400 000 zł.

Zobowiązania finansowe:

Pani Małgorzata P. posiada zadłużenie w dziesięciu instytucjach finansowych:

  • Bank Spółdzielczy – 373 668,81 zł

  • Gmina  – 32 004  zł

  • Credit Agricole Bank Polska S.A. – 18 648,27 zł

  • VeloBank S.A. - 12 507 zł

  • Ikano Bank S.A. - 249 156 zł

  • mBank S.A. - 461 584 zł

  • Millenium Bank S.A. - 19 951 zł

  • Nest Bank S.A. - 72 146,22 zł

  • Bank Polska Kasa Opieki S.A. - 164 875 zł

  • Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. - 507 443 zł

 

Łączna suma zadłużenia wynosi 1 825 506,52 zł.

Umorzono kapitał o kwocie 111 634,78 zł oraz odsetki w wysokości  633 952 zł.

Zatwierdzony plan spłaty zobowiązań zakłada:

  • Wierzyciele z sumą wierzytelności od kwoty 500 000 zł do kwoty 600 000 zł (grupa I) – 100%  spłaty wierzytelności w 144 ratach, z umorzeniem całości odsetek i innych kosztów ubocznych.

  • Wierzyciele z sumą wierzytelności od kwoty 200 000 zł do kwoty 500 000 zł (grupa II) – 100% spłaty w 96 ratach.

  • Wierzyciele z sumą wierzytelności od kwoty 50 000 zł do kwoty 200 000 zł (grupa III) - 70% spłaty wierzytelności w 108 ratach, z umorzeniem w całości odsetek i innych kosztów ubocznych.

  • Wierzyciele z sumą wierzytelności poniżej kwoty 50 000 zł (grupa IV) - 80% spłaty wierzytelności w 36 ratach , z umorzeniem całości odsetek i innych kosztów ubocznych.

  • Wierzyciele publicznoprawni (grupa V) - 100% spłaty wierzytelności w 28 ratach.

  • Wierzyciele z sumą wierzytelności powyżej kwoty 600 000 zł (grupa VI) - 100% spłaty wierzytelności w 72 ratach, z umorzeniem w całości odsetek i innych kosztów ubocznych.

Podsumowanie:

Zastosowanie środków restrukturyzacyjnych, takich jak aktywne poszukiwanie nowych kontrahentów poprzez giełdę transportową i media społecznościowe oraz redukcja zadłużenia poprzez porozumienia z wierzycielami, doprowadziło do poprawy kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Działania te umożliwiły terminową spłatę zobowiązań oraz zaspokajanie bieżących potrzeb bytowych rodziny.

Wdrożenie restrukturyzacji przyczyniło się do przywrócenia płynności finansowej i stabilności firmy w trudnym okresie.

układ z wierzycielami w restrukturyzacji
układ z wierzycielami w restrukturyzacji
restrukturyzacja transport spedycja
układ z wierzycielami w restrukturyzacji
układ z wierzycielami w restrukturyzacji
układ z wierzycielami w restrukturyzacji
bottom of page